Assalamualaikum.

hai. yes. mlm nie rase cam nk share kat semua yg jaoh di sudut hati ingin berubah menjadi muslimah yg dilihat cantik dalam dan luar.

saya xde lah baik sgt tp tak salah nk ke arah kebaikan kan. saya ingin berubah kerana Allah. kerana ingin menjadi wanita yg dipandang mulia disisi agama.

saya bertdung. bukan lah free hair pun. tapi tringin tuk pakai tudung labuh...bukan lah xreti mengaji. tapi tak berapa nak lancar. 

saya agak peramah. tapi kdg2 nk diam. munasabah diri, bila nk berubah. smpai bila nk cam ni. rase cantik tgk wanita betudung labuh.

tp....susah sgt nk ke arah itu. mungkin 30 hari mulai harinie, saya mencari hidayah Allah ke arah itu. InsyaAllah. doakan bersama.

Mohon sesiapa yg sudi memberi nasihat ataupun pgalaman yg boleh dikongsi bersama disinie.

I insan lemah yg ingin berubah menjadi muslimah solehah agar bakal suami yg dah tertulis di lul mahfuz bangga mendapat isteri yg selehah.

~DD~


This entry was posted on 06:11 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

    fadh leyanie said...

    baca entri ni jd teringat dgn sahabat sy, niat awk mulia tapi haruslah istiqamah berubah kerana Allah SWT. =D

  1. ... on 24 January 2013 at 06:41  
  2. shuhada aziz said...

    Assalamualaikum w.b.t
    Subhanallah,Allah Maha Pengasih&Penyayang..Allah wujudkan keinsafan dalam diri seseorang untuk berubah&lebih mencintai-Nya..
    bertudung labuh memang cara yang paling terbaik antara yang terbaik&itu jugak jalan untuk dapat sesuatu yg istimewa dari Allah s.w.t.. Insya-Allah.. sentiasa lah mohon doa dari Nya agar kekal istiqamah.. ^_^

  3. ... on 26 January 2013 at 04:16  
  4. aqila said...

    Allhamdulillah ada niat nak berubah menjadi yg lebih baik.. bertudung labuh ini lebik elok..kerana aurat kita pun terjaga..malah nampak lebih sopan.. saya pun tenggah belaja untuk pakai tudung labuh.. kita serupa..^_^ moga kita sentiasa istiqamah berubah kerana Allah s.w.t.. =)

  5. ... on 27 January 2013 at 01:32